En av Norges mest spennende stillinger innen retail!
Gresvig eier, utvikler og driver kjedekonseptene G-SPORT, G-MAX og INTERSPORT i Norge. Kjedekonseptene omfatter 225 butikker med 3500 medarbeidere og en samlet butikkomsetning på over 5 milliarder kroner. Gresvig er et spennende retail selskap med både egeneide og franchise butikker. Vi selger kjente norske og internasjonale merkevarer. Selskapets kjede-administrasjon er lokalisert på Helsfyr i Oslo og med sentrallager i Askim. Vårt mål er å være den ledende aktøren med de mest attraktive kjedekonseptene, samt beste og mest inspirerende butikkene for våre kunder.
Stillingens tittel:
Kategorisjef Ytterklær og Sportstekstil
Rollens formål:
Kommersielt ende til ende ansvar for kategoriområdet Ytterklær og Nordisk i Kommersiell Avdeling. Skal drive innsiktsbasert kategoriutvikling med høy gjennomføringsevne, og på den måte utvikle Gresvig sin, og Gresvig sine kjedekonsepter og konkurransekraft innenfor ansvarsområdet.
Rollen er meget sentral i Gresvig og er ansvarlig for en av de største kategoriene. Trigges du av å være ansvarlig for en stor omsetning og å se direkte løpende markedets respons på dine vurderinger, er dette en unik rolle for deg.
Ansvarsområder og hovedarbeidsoppgaver
1) Legge kategoristrategi og kategoriplan
2) Sortimentsplanlegging og forhandlinger
3) Operativ drift og sortimentsoptimalisering
4) Markedsføring og kampanjer
5) Kategoriutvikling
6) Utseende, kommunikasjon og service i butikk/digitalt
Stillingen sorterer innunder Kommersiell Avdeling og rapporterer til Kategorigruppesjef Tekstil og Fottøy
Ønsket profil til stillingen:
Utdannelse
Minimum 3 års høyere utdannelse, men lang erfaring kan kompensere for dette
Faglig bakgrunn
- Minimum 5-års erfaring fra FMCG/retail eller annen profesjonell industri med kjededrift/supply chain med dokumenterte resultater
- Dokumenterte gode resultater og erfaring fra kategoriutvikling, innkjøp og forhandlinger
- Strategisk kategoristyring fra retail/FMCG eller annen profesjonell industri med kjededrift/supply chain
- Har bygget helhetsforståelse ift hele verdikjeden fra produksjon til salg ut av butikk/nettbutikk
- Ønskelig erfaring og forståelse av sourcing og utviklingsprosesser
- Tekstilerfaring og teft, gjerne fra sport
- Kolleksjonsbygging og samspill med egne merkevarer med fokus på uttak i butikk/nettbutikk
Kunnskap
- Retail
- Kategoristyring og kolleksjonsbygging innen tekstil
- Forhandlinger og innkjøp
- Bygge konsepter basert på tradisjonelle retailprinsipper
- Svært gode Excel-kunnskaper og Power Point
- Evnen til å sette seg raskt inn i ulike datasystemer
- Engelsk, flytende muntlig og skriftlig
- Prosjektledelse
Egenskaper
- Systematisk tilnærming: Er metodisk og systematisk i sin tilnærming; planlegger fremover, gjør klare prioriteringer og fordeler ressurser effektivt
- Analyse og vurdering: Forstår raskt komplekse spørsmål og problemer; foretar sunne og rasjonelle vurderinger
- Effektiv kommunikasjon: Kommuniserer på en klar, presis og strukturert måte. Snakker med autoritet og overbevisning, presenterer på en effektiv måte
- Forretningsutvikling: Identifiserer og utnytter kommersielle muligheter; har en sterkt positiv effekt på forretningsmessig utvikling og fortjeneste
- Påvirkning: Gjør inntrykk; overbeviser og overtaler andre; får gjennomslag for idèer og planer
- Nettverksbygging: Bygger nyttige nettverk og er i stand til å bruke dem til å nå mål
Annet
- Kommersiell teft og kremmerånd
- Initiativrik, ambisiøs og motiveres av å lykkes
- Høy arbeidskapasitet og sterk grad av gjennomføringsevne
- Evne og viljen til å tilegne seg nødvendig faglig ekspertise
Språk
God engelsk og norsk, muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
Personalansvar
Rollen innehar personalansvar for stilling som produktsjef
Arbeidssted
Oslo
Reisevirksomhet
Noe reisevirksomhet må påregnes.
Interessert?
Vennligst søk på stillingen og
beskriv din 4-6 viktigste bidrag til denne rollen basert på dine erfaringer og ferdigheter, elle ring Gresvig sin rådgiver i Horton International, Bjørn Ågotnes 93030200 for en fortrolig samtale.